Notícies
Publicat el 23 d'agost de 2016
Vídeo de la rambla Riera i Penya urbanitzada segons el projecte aprovat, sense pont
Realitzat el vídeo que simula com quedarà la riera urbanitzada en el tram de Riera i Penya a l'alçada de l'accés per la carretera C-61

Clicla sobre la imatge per veure el vídeo

Aquesta simulació ha estat realitzada segons el projecte aprovat i permet visualitzar la zona de la parada de l’autobús, el plàtan de l’entrada, la urbanització alternativa al pont, i la disposició de les places d’aparcament.El govern municipal va encarregar la realització d’aquest vídeo d’uns dos minuts de durada per tal d’informar amb claredat del projecte d’urbanització d’aquesta zona, projecte ja aprovat i que ha generat debat sobre la conveniència o no de mantenir el pont.

El projecte aprovat definitivament no contempla el manteniment del pont perquè amb la riera canalitzada i urbanitzada en tot el tram urbà el pont perd la seva funcionalitat, perquè el pont no compleix la normativa vigent d’accessibilitat i de seguretat que figura en el Codi Tècnic de l’Edificació i en el Decret 344/2006, i perquè l’actual pont reconstruït el 2007 no té cap valor arquitectònic.

Un element important a tenir en compte és que el pont actual, amb la riera urbanitzada tindria un gàlib de 3,2 metres, una altura que no permet que hi circuli, per exemple, un camió de bombers. Segons el Decret 344/2006, apartat 15.7, els vials d’aproximació han de tenir un gàlib de 4,5 metres.

Per a complir normativa vigent caldria que el pont disposés de rampes de 120 cm d’amplada amb un 8% de pendent i en trams màxims de 20 m de llargada, o ascensor per a l’accés de persones amb mobilitat reduïda. Aquesta rampa, en l’accés des de la riera, hauria de tenir una llargada entre 55 i 60 metres. Segons el Codi Tècnic de l’Edificació, el pont tal com està actualment incompleix el que defineix la secció SUA 1 sobre les alçades dels graons (no està permès el tram de 17 graons amb l’alçada de 17 cm), el punt 3.2.3 (la distància entre els barrots hauria de ser de 10 cm i actualment és d’11,5 cm), i els punts 4.2.2 i 4.2.3 (els replans també estan fora de normativa, són més estrets que l’amplada de l’escala, els que mesuren 94 cm haurien de mesurar 120 cm). Mantenir el pont adequant-lo a la normativa vigent el 2016 requeriria una inversió addicional d’uns 100.000 euros.

Es pot veure el vídeo que han impulsat la regidoria d’Urbanisme i la de Noves Tecnologies clicant aquí.

Compartir:Comparteix al facebookCompartir a Twitter
^