Comunicació general: L'Ajuntament d'Arenys de Munt comunica una incidència en la gestió de dades personals

Última revisió 20-10-2025 09:37
20/10/2025

L’Ajuntament d’Arenys de Munt comunica una incidència en la gestió de dades personals que podria haver afectat persones usuàries del servei de la policia local.

Es posa en coneixement de la ciutadania mitjançant aquesta comunicació, ja que no és possible identificar de manera individualitzada les possibles persones afectades, que l’Ajuntament va detectar una incidència en la gestió de dades personals i s’informa a les possibles persones afectades d’aquest incident en els termes previstos en el Reglament general europeu de protecció de dades (RGPD).

L’incident de seguretat es va produir el dimecres, 15 d’octubre de 2025, per la troballa al carrer d’arxivadors deixats, per un error humà involuntari, en dues saques de runa situades a la via pública amb documentació de la Policia Local, dels anys 1970 a 1997, arran de les obres que es realitzen en un edifici per l’esfondrament de la teulada i que hi van estar des de les 16 h fins a les 22 h, que van ser detectats, recuperats i custodiats pel personal de l’Ajuntament. Es desconeix si durant aquest temps algú hi va accedir o retirar documentació.

Aquest incident podria haver afectat dades identificatives, dades de característiques personals, dades de circumstàncies socials, dades acadèmiques o professionals, dades economicofinanceres, dades relatives a sancions i infraccions administratives i dades de categories especials i això us podria afectar perquè podria suposar una pèrdua de control sobre les seves dades personals, limitació dels seus drets, discriminació, usurpació d’identitat, frau, pèrdues financeres, reidentificació no autoritzada i pèrdua de confidencialitat de dades afectades pel secret professional. Així mateix, hem determinat que la gravetat de les conseqüències exposades és mitjà.

Aquesta violació de seguretat de dades personals podria implicar una possible pèrdua de control i de confidencialitat de les dades personals de les persones que consten en els expedients esmentats perquè es podria fer un ús indegut de les dades. A aquests efectes, es recomana a les possibles persones afectades l’adopció de les màximes precaucions i que estiguin alerta davant potencials usos indeguts de les dades per terceres persones amb finalitats il·legítimes.

L’Ajuntament ha pres totes les mesures que es troben al nostre abast per resoldre l’incident i minimitzant els possibles danys que eventualment li pugui causar. Per això, hem adoptat les mesures següents:

  • La recuperació immediata dels arxivadors amb expedients i la seva custòdia en un lloc adient.
  • L’inici d’una investigació interna per aclarir la incidència.

Igualment, amb la voluntat de complir amb el principi de transparència hem comunicat la violació de seguretat a l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades (APDCAT), en data 17 d’octubre del 2025. 

Així mateix, la causa que ha motivat aquesta violació de seguretat està sota investigació i s’adoptaran mesures addicionals per reforçar els procediments de canvi d’ubicació d’expedients amb motiu de la realització d’obres per evitar que es produeixin altres incidents d’aquest tipus.

Per a qualsevol dubte o obtenir informació addicional sobre aquest incident, podeu contactar amb el delegat de protecció de dades (DPD) de l’Ajuntament:

Diputació de Barcelona-DPD Ens Locals

Tel.: 934 726 500

dpd.ajarenysdemunt@diba.cat

______________________________________________________________

El Ayuntamiento de Arenys de Munt comunica una incidencia en la gestión de datos personales que podría haber afectado personas usuarias del servicio de la policía local.

Se pone en conocimiento de la ciudadanía mediante esta comunicación, ya que no es posible identificar de manera individualizada las posibles personas afectadas, que el Ayuntamiento detectó una incidencia en la gestión de datos personales y se informa a las posibles personas afectadas de este incidente en los términos previstos en el Reglamento general europeo de protección de datos (RGPD).

El incidente de seguridad se produjo el miércoles, 15 de octubre de 2025, por el hallazgo en la calle de archivadores dejados, por un error humano involuntario, en dos sacas de escombro situadas a la vía pública con documentación de la Policía Local, de los años 1970 a 1997, a raíz de las obras que se realizan en un edificio por el derrumbamiento del tejado y que estuvieron desde las 16 h hasta las 22 h, que fueron detectados, recuperados y custodiados por el personal del Ayuntamiento. Se desconoce si durante este tiempo alguien accedió o retiró documentación.

Este incidente podría haber afectado datos identificativos, datos de características personales, datos de circunstancias sociales, datos académicos o profesionales, datos económico-financieros, datos relativos a sanciones e infracciones administrativas y datos de categorías especiales y esto podría suponer una pérdida de control sobre sus datos personales, limitación de sus derechos, discriminación, usurpación de identidad, fraude, pérdidas financieras, reidentificación no autorizada y pérdida de confidencialidad de datos afectados por el secreto profesional. Así mismo, hemos determinado que la gravedad de las consecuencias expuestas es medio.

Esta violación de seguridad de datos personales podría implicar una posible pérdida de control y de confidencialidad de los datos personales de las personas que constan en los expedientes mencionados porque se podría hacer un uso indebido de los datos. A estos efectos, se recomienda a las posibles personas afectadas la adopción de las máximas precauciones y que estén alerta ante potenciales usos indebidos de los datos por terceras personas con fines ilegítimas.

El Ayuntamiento ha tomado todas las medidas que se encuentran a su alcance para resolver el incidente y minimizar los posibles daños que eventualmente le pueda causar. Por eso, hemos adoptado las medidas siguientes:

  • La recuperación inmediata de los archivadores con expedientes y su custodia en un lugar adecuado.
  • El inicio de una investigación interna para aclarar la incidencia.

Igualmente, con la voluntad de cumplir con el principio de transparencia hemos comunicado la violación de seguridad a la Autoridad Catalana de Protección de Datos (*APDCAT), en fecha 17 de octubre del 2025.

Así mismo, la causa que ha motivado esta violación de seguridad está bajo investigación y se adoptarán medidas adicionales para reforzar los procedimientos de cambio de ubicación de expedientes con motivo de la realización de obras para evitar que se produzcan otros incidentes de este tipo.

Para cualquier duda u obtener información adicional sobre este incidente, podéis contactar con el delegado de protección de datos (DPD) del Ayuntamiento:

Diputació de Barcelona-DPD Ens Locals

Tel.: 934 726 500

dpd.ajarenysdemunt@diba.cat